Telefon: +420 384 791 193 | E-mail: skola@zsnovosedlynn.cz
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality

Aktuality


* Odchody ze školní družiny, žádáme pište na přiložený tiskopis. 

 samostatný odchod družina.pdf

 

* Žáci základní školy vstupují do budovy a odcházejí z budovy bez doprovodu rodičů.

 

 

 *Konzultační hodiny po telefonické domluvě a pouze z rouškou.

 

*MZCR.CZ   Mimoradne-opatreni-noseni-ochrannych-prostredku-dychacich-cest-s-vyjimkami-s-ucinnosti-od-10-9-2020-do-odvolani.pdf

 

ŠKOLNÍ ROK 2020/2021

PRAVIDLA PRO VÝUKU A HYGIENICKÁ PRAVIDLA

 

Vážení zákonní zástupci, milí žáci,

vzdělávání ve druhém pololetí školního roku 2019/2020 bylo výrazně poznamenáno opatřeními souvisejícími s pandemií nemoci covid-19. Po většinu tohoto období byla zakázána osobní přítomnost  žáků ve školách a vzdělávání bylo realizováno distančními metodami. Chci Vám poděkovat za spolupráci, bez které bychom nemohli školní rok řádně ukončit.

Nyní je před námi nový školní rok 2020/2021 a záměrem MŠMT je umožnit průběh výuky a dalších školních aktivit v co největším rozsahu. Bude ale nutné respektovat závazná pravidla, preventivní a protiepidemická opatření i s ohledem na aktuální situaci v průběhu školního roku.

Dovolte, abych Vás všechny seznámila se základními opatřeními Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR (MZd).

 

OBECNÉ INFORMACE

  • Škola zahájí ve školním roce 2020/2021 svou činnost v plném rozsahu v souladu se školskými právními předpisy.
  • Od žáků se před prvním příchodem do školy nevyžaduje prohlášení o bezinfekčnosti.
  • Nejsou stanovena žádná závazná plošná pravidla pro organizaci vstupu žáků do budovy školy a pohybu osob před budovou.
  • Nejsou stanovena žádná závazná plošná omezení počtu žáků ve třídách.
  • Od 1. září 2020 se zavádějí plošná opatření pouze prostřednictvím mimořádných opatření MZd.
  • Zákonní zástupci poskytnou třídním učitelům aktuální kontakty při zahájení školního roku prostřednictvím Žákovské knížky, včetně přihlášek do ŠD a nástupu do MŠ.
  • Osoby s příznaky infekčního onemocnění nemohou do školy vstoupit.
  • Pobyt zákonných zástupců žáků základní školy a dalších osob uvnitř budovy školy je omezen a minimalizován:                                                                                                                              ---při příchodu žáka do školy bez vstupu zákonného zástupce,                                                                           -při převzetí žáka bez vstupu zákonného zástupce do budovy,                                                      -výjimkou jsou konzultace s pedagogy a ředitelem školy, kdy bude předem naplánovaná schůzka, přednostně v konzultační hodiny jednotlivých pedagogů, zákonný zástupce má roušku.
  • V případě konkrétních mimořádných situací spojených s onemocněním covid-19 bude škola postupovat podle pokynů KHS a bude dodržovat všechna aktuálně platná mimořádná opatření vyhlášená pro dané území KHS nebo plošně Ministerstvem zdravotnictví. O konkrétních opatřeních bude škola zákonné zástupce a žáky informovat.
  • Povinnost nosit roušky ve vnitřních prostorách se netýká škol.
  • U semaforu 2. stupně pohotovosti KHS zavede povinnost nošení roušek ve společných prostorách školy a školských zařízení.
  • Zakazují se hromadné akce s účastí přesahující ve stejný čas 1 000 osob, koná-li se akce převážně venku, nebo 500 osob, koná-li se akce převážně ve vnitřních prostorech. Při akcích s účastí nad 100 osob, konaných ve vnitřních prostorech, je pak zakázán pohyb bez ochranných prostředků dýchacích cest.

 

 

 

HYGIENICKÁ PRAVIDLA

  • U vstupu do budovy školy, v každé učebně, v jídelně, v hygienickém zařízení, v ŠD jsou k dispozici prostředky k dezinfekci rukou v nádobách s dávkovačem.
  • V co nejkratším čase po příchodu do budovy si každý důkladně po dobu 20 až 30 sekund umyje ruce teplou vodou a mýdlem v dávkovači, popřípadě provede dezinfekci rukou, následně dodržuje hygienu rukou po celou dobu svého pobytu ve škole.
  • K 1. září 2020 se mohou všichni žáci ve společných prostorách pohybovat bez roušky, tato situace se může změnit na podkladě vážnosti situace s onemocněním COVID-19, a také s ohledem na nařízení příslušných orgánů.
  • Všechny učebny a ostatní prostory školy budou často intenzivně větrány okny, a to před příchodem žáků, během hodin i přestávek.
  • Je zajištěno bezpečné osoušení rukou jednorázovýmipapírovými ručníky.
  • Úklid a dezinfekce hygienických zařízení probíhá vícekrát denně.
  • Vyprazdňování odpadkových košů je prováděno minimálně jednou denně.
  • Denně se provádí důkladný úklid všech místností, ve kterých se žáci pohybují, dezinfikují se povrchy a předměty (např. kliky dveří, klávesnice, spínače světla…), které používá větší počet osob.
  • Platí obecná doporučení Ministerstva zdravotnictví podle jednotlivých stupňů pohotovosti v oblasti ochrany veřejného zdraví, tzv. semafor.

 

 

KROKY ŠKOLY V PŘÍPADĚ PODEZŘENÍ NA VÝSKYT NÁKAZY COVID-19

  • Žáka, který vykazuje známky akutního onemocnění, škola oddělí od ostatních žáků a zajistí dohled nad nezletilým žákem. Tím bude předcházeno šíření infekčních nemocí.
  • Škola nemá povinnost aktivně zjišťovat u jednotlivých žáků příznaky infekčního onemocnění, ale bude těmto příznakům věnovat zvýšenou míru pozornosti a při jejich zjištění zvolí následující postupy:

 

1) v případě příznaků patrných již při příchodu žáka do školy, nebude tento žák vpuštěn do budovy školy;

2) v případě příznaků patrných již při příchodu žáka do školy bude neprodleně informován  zákonný zástupce o nutnosti bezodkladného vyzvednutí žáka ze školy; pokud toto není možné, postupuje se podle následujícího bodu;

3) pokud se příznaky vyskytnou v průběhu přítomnosti žáka ve škole, neprodleně si žák nasadí roušku a umístí se do předem připravené samostatné místnosti k izolaci od ostatních přítomných ve škole. V izolaci zůstává žák až do odchodu ze školy. Prostor izolace bude udržovaný, dezinfikovaný a přirozeně větratelný oknem, bude vybaven dezinfekčními prostředky. Současně bude informován zákonný zástupce nezletilého žáka s ohledem na bezodkladné vyzvednutí žáka ze školy, tak aby žák opustil v nejkratším možném čase budovu školy.

  • Zákonní zástupci žáka mají povinnost telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu.
  • Žákovi s přetrvávajícími příznaky infekčního onemocnění, které jsou projevem chronického onemocnění, včetně alergického onemocnění (rýma, kašel), je umožněn vstup do školy pouze v případě, prokáže-li, že netrpí infekční nemocí (na základě potvrzení praktického lékaře pro děti a dorost).
  • Při PCR pozitivním testu žáka nebo zaměstnance školy následuje izolace na dobu minimálně 10 dnů ode dne odběru.

 

VÝSKYT ONEMOCNĚNÍ COVID-19 U ŽÁKA ŠKOLY

  • Školu v případě výskytu onemocnění zpravidla kontaktuje příslušná KHS, která sdělí škole další pokyny a rozhodne o dalších opatřeních. V případě, že se ředitelka školy dozví o výskytu onemocnění covid-19 dříve, kontaktuje místně příslušnou KHS.
  • V případě výskytu onemocnění covid-19 se karanténa týká okruhu osob, které byly v rizikovém kontaktu. O okruhu těchto osob rozhoduje příslušná KHS na základě protiepidemického šetření.
  • Škola neprodleně informuje o vzniklé situaci a následných krocích v provozu školy stanovených KHS a o případné úpravě způsobu vzdělávání žáků zákonné zástupce svých žáků.
  • Škola poskytuje vzdělávání distančním způsobem, pokud je v důsledku krizových nebo mimořádných opatření nebo z důvodu nařízení karantény znemožněna osobní přítomnost ve škole více než poloviny žáků alespoň v jedné třídě. Ostatní žáci, kterých se zákaz nedotkne, pokračují v prezenčním vzdělávání.
  • Žáci jsou povinni se distančně vzdělávat. Škola je povinna přizpůsobit distanční vzdělávání včetně hodnocení podmínkám žáků.
  • V ostatních případech škola nemá povinnost poskytovat vzdělávání distančním způsobem. Škola pak postupuje obdobně jako v běžné situaci, kdy žáci nejsou přítomni ve škole.

 

 

 

ŠKOLNÍ STRAVOVÁNÍ

  • Škola zajistí v rámci možností oddělení a co nejmenší kontakt různých skupin žáků (rozloží výdej obědů v delším čase).
  • Škola zajistí hygienu a úklid.
  • Dozor ve školní jídelně bude kontrolovat mytí či dezinfekci rukou před vstupem do ŠJ.
  • Nebude umožněn samoobslužný výdej.
  • Ve škole nebude k dispozici celodenní pitný režim, žáci budou mít vlastní, netýká se vlastního stravování

 

 

ŽÁCI PŘIJÍŽDĚJÍCÍ ZE ZAHRANIČÍ

  • Při příjezdu žáků ze zahraničí se vedení školy bude řídit pravidly nastavenými semaforem, který stanoví seznam zemí podle míry rizika nákazy a pravidla z toho vyplývající.

 

 

 

 

V Novosedlech nad Nežárkou 31. srpna2020                                     Mgr. Prokešová Eva, ředitel školy

S platností od 1. září 2020