Zpráva o činnosti mateřské školy za školní rok 2019/2020
Obsah:
Hodnocení koncepčního záměru školy
Hodnocení prostředků k dosažení cílů
- ŠVP PV
- Přílohy
Hodnocení evaluačního procesu
Dne:21.9.2020
1. Základní údaje o škole
Název: ZŠ a MŠ Novosedly nad Nežárkou
Novosedly nad Než. 112, 378 17
IČO: 70985120
Ředitel školy: Mgr. Eva Prokešová
Vedoucí učitelka MŠ: Marie Kotková
Učitelka mateřské školy: Ivana Vacková
Školní asistent v MŠ: Veronika Farová
Kontaktní údaje:
- tel.: 384791193
- e-mail: skola@novosedlynn.cz
- www stránky: www.zsnovosedlynn.cz
Naším dlouhodobým cílem je podpora rodinné výchovy a společná komunikace mezi rodinou a mateřskou školou ve prospěch dítěte. Snažíme se, aby se dítě v MŠ cítilo co nejlépe – bezpečně a šťastně; aby poznalo, že ho zde mají všichni rádi a že nám může věřit.
Děti se rozvíjely po stránce fyzické, psychické a sociální. Upevňovaly si základní morální hodnoty, poznatky a dovednosti, získávaly základy pro další vzdělávání.
Vše bylo v souladu se ŠVP.
V jarním měsíci březnu bylo přerušeno vzdělávání předškolních dětí v době od 16.3.2020 do 22.5.2020 na základě doporučení MŠMT a v souladu s mimořádným opatřením MZČR – COVID-19.
Hodnocení prostředků k dosažení cílů
1) ŠVP PV
- Zpracován v souladu s RVP PV, přizpůsoben podmínkám naší MŠ
- Cílem je, aby si dítě od útlého věku osvojovalo základy pro své celoživotní vzdělávání
- Rozpracován do pěti základních integrovaných bloků, nadále rozpracováván do jednotlivých témat – schéma ve třídě MŠ
Vzdělávací nabídka byla pestrá, pro děti zajímavá a přínosná.
Vzdělávací obsah:
COVID – 19:
- Po dobu uzavření provozu MŠ probíhala komunikace s dětmi a jejich rodiči prostřednictvím e-mailů. Vedoucí učitelka rozesílala dětem pracovní listy k tématům z IB Korálek probuzení…, logopedické pracovní listy, listy pro rozvíjení pohybové stránky – Cvičíme s pohádkou a dále pro volnou činnost – omalovánky. Fungovala zpětná vazba od rodičů. Někteří rodiče si přebírali PL osobně přes „okénko“ v dohodnutou dobu s učitelkou.
- Po celou dobu byla dětem umožněna interaktivní výuka – Barevné kamínky.
Věcné podmínky:
-
2) Přílohy:
Doprovodné programy:
1) Program minimální prevence
2) EVVO program „Paleta přírody“
3) Celé Česko čte dětem
4) Nářadí a stavebnice pro kluky a holčičky
Aktivity mateřské školy
- Zahájení školního roku ve třídě MŠ za přítomnosti starosty obce
- Plavecký výcvik
- Schůzky rodičů
- Celoroční činnosti dle doprovodných programů
- Projekt „Máme rádi zvířata“
- Fotografování dětí – vánoční tématika
- DVPP pedagogů
- Komunitní osvětová setkávání – předvánoční dílnička
- Adventní vystoupení u kovárny
- Mikulášská nadílka
- Vánoční nadílka
- Adventní zpívání v kostele
- Kino Třeboň – nejstarší děti – pohádka + účast při předávání vysvědčení školním dětem
- Návštěva dětí v 1.třídě ZŠ
- Projekt „Stavitel mostů“
- Karneval
- Projekt „Stavitel věží“
- Elektronický zápis do MŠ
- Loučení se s budoucími školáky bez přítomnosti rodičů
- Fotografování – ukončení školního roku
Hodnocení evaluačního procesu
- Systém evaluačních činností je vyhovující – vnější, vnitřní.
- 1 x ročně je zhodnocen ŠVP PV.
- Vždy po ukončení IB je provedeno hodnocení a závěry jsou dále rozpracovávány do třídního vzdělávacího programu.
- Vždy po ukončení tématu je provedeno krátké slovní zhodnocení – týden, čtrnáct dní.
Celkové závěry:
Projednat hodnocení školního roku 2019/2020 na pedagogické poradě.
Zapracovávat do TVP PV rezervy z hodnocení činnosti MŠ za upl.šk.rok.
Průběžně:
- Ve spolupráci s ředitelkou školy a zřizovatelem zkvalitňovat věcné podmínky pro provoz výchovně vzdělávací činnosti v MŠ
- Prohlubovat spolupráci s rodiči.